Het koolhydraatbeperkte 60 dagenmenu

Wil je een slank en gezond lichaam, en vooral ook weer meer energie krijgen? Dan is Het koolhydraatbeperkte 60 dagenmenu de oplossing voor jou! Het boek is een vervolg op De koolhydraatarme 30 dagenboost en laat je lichaam doen wat het moet doen: vet verbranden. Het boek staat boordevol smaakvolle gerechten, die je in een handomdraai voor jezelf of voor het hele gezin op tafel zet.

Het boek begint met een duidelijke uitleg over het verschil tussen koolhydraatarm en koolhydraatbeperkt. Auteur Linda Nordholt legt uit dat hier wel degelijk verschil in zit en dat het ene niet beter is dan het andere. De keuze die je maakt heeft volgens haar helemaal te maken met jouw persoonlijke doelen. Wel wil ze duidelijk maken dat ze in haar boek alleen gebruik maakt van goede en gezonde koolhydraten. Hoe minder koolhydraten je eet, hoe meer vetten en eiwitten je kunt eten.


60 menu’s

Vervolgens krijg je een uitleg over de menu’s. Elke dag bestaat uit zes eetmomenten: ontbijt, tussendoortjes, lunch en avondeten. Ze benadrukt dat het belangrijk is om geen maaltijd over te slaan en om elke twee à drie uur iets te eten om je bloedsuikerspiegel in balans te houden. Per week krijg je een overzicht met de maaltijden die je die week eet. Natuurlijk is het mogelijk om per week een aantal gerechten te ruilen. In elk weekoverzicht zie je ook precies hoeveel calorieën een gerecht heeft en hoeveel eiwitten en vetten het bevat. Als je je goed aan het menu houdt weet je dus meteen hoeveel calorieën je per dag gegeten hebt.


Koolhydraatbeperkte gerechten

Na de weekoverzichten volgen de recepten. Denk hierbij aan een witlof-tonijnsalade of gevulde quinoa voor lunch, en een pastinaakstamppot of tilapiafilet met rode bieten voor avondeten. De gerechten zijn niet moeilijk en bevatten maar weinig verschillende ingrediënten. De tussendoortjes zijn heel divers, maar helemaal niet ingewikkeld.

Alle ingrediënten zijn gewoon in de supermarkt te vinden. Denk aan stukken fruit, ongezouten nootjes, gekookte eieren, tomaatjes met plakjes kipfilet of augurken met plakjes achterham.


Guilty pleasures

Voor degene die zich afvraagt of er ook gezondigd mag worden? Natuurlijk! Zo staat er bijvoorbeeld een koolhydraatbeperkt recept in het boek voor een chocoladeverwennerij. Linda stelt zelfs dat het goed is om af en toe te zondigen, want je moet niet te streng zijn voor jezelf. Hierdoor kan het afvallen moeilijker worden en de frustraties de overhand nemen.

Minpunt van het boek zijn de ontbrekende foto’s. Helaas staan er geen foto’s in het boek die ervoor zorgen dat het water je in de mond loopt. Het is echt bedoeld als een duidelijke handleiding.


Bestel dit boek

Deel dit artikel: